Pazarlama İletişimi

İlbak Holding yaratıcılığı ön planda tutan reklam ajansları ile markalara hizmet vermektedir.

TÜRKİYE'DE PAZARLAMA İLETİŞİMİ

Türkiye'de reklam yatırımları 2015 yılında toplam 6.474 milyon TL olup; 2014'e göre ikiye katlayarak, %9 oranında büyüdü. Televizyon yatırım yapılan mecralar arasında yine ilk sırada yer alırken, takipçisi en hızlı büyümeyi gerçekleştiren dijital oldu.

Açıkhava reklam yatırımı, bir önceki yıla göre %7,7, radyo reklam yatırımı %1,9 ve sinema reklam yatırımı %14,8 oranında artış gösterdi. Dijital mecralar artışta ilk sırayı alarak 2015 yılı ile kıyaslandığında %25,4 büyüme gerçekleştirdi.Pazarlama sektöründe önemli rol oynayan medya planlama satın alma ajansları ve kreatif ajanslar da pazarın gerçekleşenleri ışığında kendi planlamalarını yapıp stratejilerini oluştururken, 2015 yılı gerçekleşen cirolara bakıldığında, Türkiye'de yer alan toplam 180 Medya Satın Alma Ajansı arasında, Mindshare ilk sırada yer aldı; onu People Iniative ve Carat takip etti.

Türkiye'deki toplam 912 adet Kreatif Ajans arasında ise TBWA, Concept ve Havas Worldwide Türkiye ilk 3 sırayı paylaştı.

2015'in En Büyük İlk 10 Medya Ajansı:

  • MEDYA AJANSI
    • MINDSHARE
    • PEOPLE INITIATIVE
    • CARAT
    • MEDIACOM
    • STARCOM MEDIAVEST GROUP
    • OMD
    • OPEN
    • MG MEDIA
    • MEC
    • HAVAS MEDIA TURKIYE
    • Kaynak : Nielsen

SEKTÖRDE İLBAK HOLDİNG

İlbak Holding, pazarlama sektörünün vazgeçilmezleri olan Medya Satın Alma Ajansları, Kreatif Ajanslar ve Dijital Ajanslar alanlarında da önemli bir yatırım gerçekleştirmiş; sektörün önde gelen oyuncularından People Initiative, United People ve Concept Ajansları ile medyadaki gücünü önemli ölçüde arttırmıştır.

SEKTÖRDEKİ İLBAK ŞİRKETLERİ

Euro.Message madebycat