Tarih: 05.05.2018

Avrupa'da İlk Beşteyiz

BBM Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf İlbak ve BBM Genel Müdürü Müyesser Berk Yağız, Büyük Baskı Merkezi'nin temel ajandasını, operasyonları daha da genişleterek şirketi Avrupa'da hak ettikleri yerde konumlandırmak olarak açıklıyor. Ulusalda açıkhava baskı sektöründe de lider olduklarını söyleyen ikiliye göre, global standartlarda bir sektör yaratmak tüm oyuncuların sorumluluğunda.


BBM olarak baskı sektöründe nasıl bir iddia ortaya koyuyorsunuz?

BBM'nin iddiası, hem ofset hem dijital baskıda, yurtdışı standartlarında kaliteli hizmeti, olabilecek en iyi fiyat üzerinden ve hızlı şekilde sunması. Türkiye'deki plansız ve hızlı iş isteme modelini göz önünde bulundurarak buna karşı yatırımlar yapıyoruz ve bu anlamda prestijli bir ulusal ve uluslararası imajımız var. Tüm bu unsurları insan ve çevre sağlığını da gözeterek sağlıyoruz. Avrupa'da yasaklanmış olan ancak düşük maliyet nedeniyle iç piyasada kullanılmakta olan solvent boyayı asla kullanmıyoruz. Çok uluslu müşterilerimizden birinin derecelendirme sistemine göre iş güvenliği ve çevre sağlığı konularında en yüksek kalite düzeyinde değerlendirildik. Sağlık ve eğitim kurumları başta olmak üzere insan sağlığının en hassas olduğu alanlarda kullanılabilecek özellikte sertifikası olan boyalarla ilerliyoruz.

Global baskı sektörü için 2018'de öngörülen büyüklük 980 milyar dolar. BBM bu büyüklüğün neresinde duruyor?

BBM ulusal anlamda açıkhava baskı sektörünün açık ara lideridir. 2018 yılı için bu liderliği ülke sınırları ötesinde de büyüterek geniş ürün ve hizmet yelpazesini uluslararası alanda da marka haline getirmeyi hedefliyoruz. Halihazırda da kendi alanında Avrupa'nın ilk beş firması içindeyiz.

Kullandığımız renk yönetim programı aracılığıyla tüm makinelerde ve tüm malzemelerde renkleri standardize edebiliyoruz. Yani istenen renk hangi makine aracılığı ile ve hangi malzeme üzerine basılırsa basılsın aynı sonuç elde ediliyor. Resmi platinyum partneri olduğumuz 3M'in verdiği MCS garanti sertifikası ile globalde de markaların kurumsal renklerini birebir yakalama taahhüdü veriyoruz.

2018, uluslararası operasyonlarınız bakımından nasıl geçiyor?

Senede iki ya da üç defa sektörün önde gelen fuarlarını ziyaret ederek teknolojik yeniliklerden haberdar oluyor ve gündemin nabzını tutuyoruz. Dünyanın her yerinden baskı profesyonelleriyle bir araya gelerek paylaşımlar gerçekleştiriyoruz. Bunlar bizim uluslararası kimliğimizin inşası ve sürdürülebilirliğini mümkün kılıyor.

Özellikle montaj alanında Türkiye'de hiçbir firmada olmadığı gibi personelimizi yurtdışına göndererek eğitim aldırıyoruz.

Tüm dünyanın bildiği ve kalitesi tescillenmiş makinelerimizden biri dünya çapında üne sahip; kendisi aynı türdeki diğer makinelere göre 7 milyon metrekarenin üzerinde baskı yaparak bugüne kadar en fazla baskı yapan makina rekorunu elinde tutuyor.

Bu tür başarı hikâyelerimiz yurtdışının da dikkatini çekiyor ve bize işbirliği teklifleri şeklinde geri dönüşler oluyor. 2017'de global markalarda önemli oranda filo giydirmeleri yapmaya başladık ve bu 2018'de de artarak büyümeye devam ediyor. Ankara ve İstanbul'da filo giydirmeye uygun, 18-24 derece arası sıcaklıkta korunaklı tesislerimiz 7/24 hizmet veriyor.

Önümüzdeki dönemler için ajandanızda neler var?

Bugün itibarıyla hâlâ hayata geçmemiş birkaç projemiz var. Yurtdışına gözümüzü diktik ve operasyonları genişleterek BBM'yi Avrupa' da hak ettiği yerde konumlandırmak temel ajandamız. Avrupa sınırlarında şubeleşmek istiyoruz ve buna dair çalışmalarımız var. Almanya özelinde devam eden şubeleşme çalışmalarımız farklı coğrafyalardan gelen taleplere dayalı olarak devam edecek. Buna ek olarak, Amerika'nın farklı bölgelerindeki AVM'lere hizmet veriyoruz. 2018 yılı ikinci yarısında turizm sektörünün önde gelen global bir markası ile EMEA bölgesi dahilindeki tüm operasyonları adına imza sürecindeyiz.

En büyük temennimiz ulusal firmaların da global markalar gibi doğaya saygılı, insana saygılı, iş güvenliğine önem veren, Avrupa standartlarına gelebilmesi; çünkü bu sektörün buna çok ihtiyacı var. Doğru bilinen yanlışların ve yanlış bilinen doğruların aydınlanması için hazırlık aşamasında olduğumuz sosyal sorumluluk projelerimiz var. Indoor ve outdoor baskılar için bu standartların ülke gündemine gelmesi de ajandamızda yer alan konular arasında.