Açıkhava
TÜRKİYE'DE MEDYA ve İLBAK HOLDİNG
Türkiye 2024 yılı ilk 6 ayına dair Tahminî Medya ve Reklam Yatırımları Raporu açıklandı. Yatırımlar, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık %149 artarak 111 milyar 78 milyon TL’ye ulaştı. Bu rakamın 93,25 milyar TL’sı medya yatırımları temsil ederken 18,53 milyar TL’sı reklam yatırımları oluşturdu.
Açıkhava yatırımları ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla 2 katından fazla bir büyüme ile 4,49 milyar TL’ye ulaştı. %120,3 büyüyerek toplam reklam yatırımlarının yaklaşık %9’unu meydana getiren Açıkhava mecrasına olan talebin artarak süreceği öngörülmektedir. Ülkemizde, Açıkhava mecrası teknolojiye ve ünite kalitesine yaptığı yatırımlarla dünyanın sayılı pazarlarından biri olduğunu göstermiştir.
İlbak Holding'in bünyesindeki Açıkhava reklamcılık şirketleri başta İstanbul, Ankara ve İzmir illeri olmak üzere tüm varolduğu şehirlerdeki üniteleriyle pazarda büyük hacme sahiptir. Bünyesinde bulunan markalarıyla Türkiye’de açıkhava mecrasının lideri olan İlbak Holding, her geçen yıl teknolojiye ve ünitelere yaptığı yatırımlar ile açıkhava reklamcılığını günden güne geliştirerek reklam dünyasının en çok tercih edilen mecralarından birisi haline getirmektedir. İlbak, uzun yıllara dayanan deneyimi, zengin envanteri, alanındaki uzman ekibi ve kurumsal yapısı sayesinde Açıkhava medya sektöründe öncü role sahiptir. Şehirlerin farklı yaşam alanlarında farklı hedef kitlelerle buluşan bu mecraların ortak özelliği gerek yaya gerekse de araç trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde markalara yüksek görünürlük fırsatı sunmasıdır. Hemen hemen tüm ünite tiplerini bünyesinde barındıran şirketleri, transport ve havalimanı seçenekleriyle Açıkhava mecrasını reklamverenler açısından çekici hale getirmektedir.